lauantai 5. heinäkuuta 2014

Yksi elämäni miehistä



Tänään on veljeni syntymäpäivä! Onnea! <3

Viisi lasta ja nuorin on poika. Voi veli raukkaa, mitä hän on joutunut kestämään. Muistan kun muksuina leikittiin, mitä milloinkin, niin aina veli joutui tekemään niinkuin siskot halusi. Kaiken maailman palveluksia ja "jos siivoot mun puolesta niin saat yhden jotain, mitä et oikeesti koskaan saa." Lasta huijattiin! Minä varmaan pahimpana höykkyyttäjänä, sillä meillä on ikäeroa vain 2,5 vuotta. 

Kyllä me kovasti riideltiinkin. Milloin oli kynsilakkapullo hajonnut päähäni, milloin minun veriset hampaanjäljet loistivat veljen käsivarressa. Niin kauan kuin minä vielä pärjäsin veljelle kaikki oli hyvin, mutta muistan kerran kun jostain riideltiin ja veli ottikin ja nosti seinää vasten. "Äitiiii!!" Kuului silloin minun suustani. Sen koommin en uskaltanut ihan niin usein riitaa haastaa. Nykyään emme riitele koskaan! En muista edes sellaista kertaa, että olisimme riidelleet jostain. Jos ei näitä lapsuuden riitoja siis lasketa. 

Sisarussuhteemme muuttui varmaan joskus silloin kun minä 16 vuotiaana muutin pois kotoa. Muistan kun veli tuli monesti käymään kahvilla ja joskus toi mukanaan äidin leipomuksia. Veljeni myös muutaman kerran tuli kylään ja tiskasi luonani! Hienosti sisko kouluttanut! ;)

Veljeni ja minä työskentelimme samassa työpaikassakin vuoden verran. Se oli mukavaa! Ehdottomasti paras kollega ikinä! Työvuorot hänen kanssaan oli aina parhaimmat. Meillä on niin samanlaiset tavat ja tottumukset. Ja samanlainen huumori! Muistan monta kertaa kun töissäkin nauraa rätkätettiin niin, ettei happi kulkenut.

Veljeni on luonteeltaan rauhallinen, luotettava ja aurinkoinen persoona. Harvemmin kuulen hänen valittavan mistään tai ainakaan mistään turhasta. Hän on positiivinen ja järkevä. Hänestä ei huomaa, että on "pahapäivä". Valehdella tai huijata hän ei osaa huomaamatta. Ei ainakaan minulle! Veljeni ei turhia stressaile! Hän elää omassa maailmassaan, missä mihinkään ei ole kiire, kaikki hoituu aikanaan ja puhelimiin ei tarvitse vastata. Vihellellen eteenpäin.

Veljeni on minulle yksi läheisimmistä ja tärkeimmistä ihmisistä. Hyväveli! <3


Minä ja veli epsanjassa




                                                   "What if I'm far from home?
                                                   Oh brother I will hear you call
                                                   What if I lose it all?
                                                   Oh sister I will help you out!
                                                   Oh, if the sky comes falling down, for you
                                                   There's nothing in this world I wouldn't do"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti