tiistai 4. elokuuta 2015

Tiukasti kii



Taas treffailtiin vauvakavereiden kanssa. Niin kivaa! Tästä on nyt muodostunut tälläinen "kerrankuussa"-juttu ja ollaan saatu mukaan yksi äiti ja vauva lisää, sekä yksi tuleva äiti on tarttunut mukaan myös. Katsotaan nyt kuinka kauan treffit vielä onnistuu näinkin rauhallisissa merkeissä. Voi sitä päivää, kun kaikki nämä vaippatyypit konttaa, saati juoksee, ympäri taloa. Ounou! 

Puhuttiin porukalla pikkujouluista, sillä aikaisemmin olimme suunnitelleet mökkiviikonloppua lokakuussa. Avasin suuni ja ehdotin jotain muuta, sillä minä en kyllä pystyisi puolivuotiasta lasta jättämään koko viikonlopuksi iskän kanssa kotiin. En siksi, etteikö iskä ja lapsi pärjäisi, vaan en usko itse pärjääväni ilman pikkumiestä. Tämä kuulemma oli hassua kuulla minun suustani. :D heh! En olisi kyllä uskonut itsekkään vielä 4kk sitten, että sanoisin jotain tuollaista ja se on jopa yllättänyt minut itsenikin, kuinka kiinni tuohon lapseen olen kasvanut. 

Ajatus Eikan jättämisestä hoitoon, varsinkin yökylään, tuntuu todella omituiselta ja kaukaiselta. Eikka on helppo ja tyytyväinen lapsi, enkä usko, etteikö hänen kanssaan pärjäisi, mutta jotenkin sitä vain ajattelee, että ei sitä raaski. Entä jos hän itkeekin kamalasti, eikä olekkaan äiti lohduttamassa. Yhyy! Sydäntäsärkevää. Tiedän, että lapsellani ei olisi mitään hätää ja hän pärjäisi varmasti hetken ilman minua, mutta en itse pystyisi rentoutumaan hetkeksikään kunnolla, jos lapsi ei ole kanssani. Miettisin vain kokoajan häntä ja ajattelisin, että jos hän itkee, ei kukaan muu osaisi häntä lohduttaa niinkuin minä. Tuntisin syyllisyyttä siitä, että en ole läsnä kun lapseni minua tarvitsee. 

Onhan tämä vähän hassua, mutta minkäs sitä ajatuksilleen mahtaa. En todella osannut kuvitellakkaan, että tämä olisi minulle näin vaikea asia. Kyllähän sitä välillä kaipaa omaa-aikaa ja aikuista seuraa, mutta nyt kuitenkin nautin siitä, että saan olla lapseni kanssa kotona ja pussailla ja paijailla häntä yllinkyllin ja kokoajan! :) Vauva-aika tuntuu menevän niin hurjan nopeasti, joten siitä on nautittava nyt. Kyllähän sitä jossain vaiheessa jo varmasti toivookin, että kun joku hoitaisi lasta edes hetken ;)         


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti